Sunday, September 17, 2006

Valresultatet

Jag är jävligt besviken på Sverige. Jag är jävligt besviken på Skåne. Min enda tröst är att jag är glad och stolt över att jag bor i en av de (få, känns det som) kommuner som trots allt valde det vettiga alternativet. Och så är det kanske en liten tröst att det riksdagsparti som har en genomtänkt politik faktiskt gick framåt.

Det är sjukt att rösta på Sverigedemokraterna. Så varför i helvete gör en massa folk i Skåne det då?! En av deras mer synliga företrädare bor här i området. Jag har sålt mjölk till honom på ICA.

Göran Persson borde ha avgått för några år sedan. Inte nu. Det var nog verkligen så: folk är så trötta på honom att de hellre röstar borgerligt. Det är ju sorgligt. För min egen del har sossarna varit ett otänkbart alternativ just på grund av honom. En kvinna nu, för fan, och så nya tag 2010. Då lovar jag att se till att vara med och ta tillbaka makten.

1 Comments:

At 11:46 AM, Blogger Catharina said...

Ja, fy fan för den nya regeringen!

Jag vill ha en rööööööööööööd regering!!!!!

 

Post a Comment

<< Home