Monday, October 23, 2006

Jonas Gardell skriver fantastiska texter!

Satt och kollade på något morgonprogram där Jonas Gardell drabbade mig så att jag började gråta på tio sekunder... Han sjöng:

Kom blunda med mig

Min kropp är inte längre vad den var Mitt ansikte har verkligen sett bättre dar. Och vill du idka hor, kom närmre, den är mindre än du tror... Tycker du om hakan som du ser kan jag glädja dej med att den kan bli fler! Hur många vill du ha? Säger du ett dussin blir jag glad... Brister har jag av en sådan sort att dom blir allt svårare att få bort Dålig andedräkt, hår på ryggen och en tråkig släkt.
Och ser du, jag är inte särskilt snygg och du är likadan! Och fulare lär vi väl också bli, men vi är nästan vackra om man kisar lite grann... Och om du överser med mej, ska jag överse med dej Kom blunda med mej Käraste, när du emot mej ler är det nog mest påsarna som man ser. En skrynklig liten gris, ett russin utan bulle på nåt vis... Huden flagar, håret faller av ryggen går i strejk och börjar ställa krav Din näsa är en kran, kom snyt dej vid mitt bröst för jag är van!

Och ser du, jag är inte särskilt snygg och du är likadan! Och fulare lär vi väl också bli men vi är nästan vackra om man kisar lite grann... Och om du överser med mej, ska jag överse med dej. Kom blunda med mej...
Tillsammans med dej är jag en förlorare men utan dej är jag ingenting alls! Vi ser på när dom som segrar blir korade Och vad gör det oss, lägg din arm om min hals!

Och ser du, jag är inte särskilt snygg och du är likadan! och fulare lär vi väl också bli men vi är nästan vackra om man kisar lite grann... Och om du överser med mej ska jag överse med dej. Kom blunda med mej!

2 Comments:

At 11:45 AM, Blogger Catharina said...

Jag fick precis veta att du har en blogg. Kan du inte skriva inlägg lite oftare. Jag lovar att läsa och kommentera!

Kramisar

C

 
At 10:04 AM, Blogger Christina said...

Ja, Jonas Gardell berör verkligen...

 

Post a Comment

<< Home